Testimonial: Yonex center (Distrisport)

Distrisport zocht een hoogwaardige oplossing voor de waterafvoer rondom hun unieke Yonex experience center. Lees hier hoe Hydrops® deze behoefte heeft ingevuld.

Distrisport zocht een hoogwaardige oplossing voor de waterafvoer rondom hun unieke Yonex experience center. Lees hier hoe Hydrops® deze behoefte heeft ingevuld.
In Aartselaar opende Distrisport begin dit jaar hun Yonex center, een test- en belevingscentrum voor badmintonliefhebbers. Zaakvoerder Rik Moens nam een twintigtal jaar geleden het familiebedrijf over van vader Herman, een voormalig Belgisch kampioen. Als verdeler in sportmateriaal voor golf, tennis en vooral badminton is het door de jaren heen uitgegroeid tot exclusief verdeelpunt van het Japanse merk Yonex, en dit voor de gehele Benelux. Zo worden Belgische toppers Lianne en Yuhan Tan dan ook al jaren ondersteund door Distrisport.

“Het idee voor dit centrum is door de jaren heen gegroeid”, vertelt Rik Moens. “In 2008 verhuisden we van Berchem naar de huidige locatie in Aartselaar en ernaast lag nog een stuk grond. Dat hebben we in 2013 bijgekocht en zo is de bal aan het rollen gegaan”.  

‘Yonex staat garant voor absolute topkwaliteit en ik verwachtte dezelfde standaard voor alle gebruikte materialen in het center’

“Yonex is van Japanse origine en staat als A-merk bekend voor absolute topkwaliteit en oog voor detail”, zegt Rik. “Het centrum moest daar een verlengstuk van worden, waardoor de eisen voor de gebruikte materialen erg hoog lagen. De parking was hierbij geen uitzondering. Met het Hydrops systeem in combinatie met de platen van Eurodal kozen we voor een duurzame oplossing met een even strakke en minimalistische look als het gebouw.”

Het hoge grondwaterniveau van de nieuwe locatie gaf een extra uitdaging naar verplichte waterbuffering. “We hebben om die reden zelfs 80 cm hoger moeten bouwen dan voorzien” geeft Rik mee. “Bovendien was de mogelijkheid om een waterafvoer- en bufferingssysteem te kunnen integreren in de parking voor ons ideaal. Eurodal heeft ook heel het proces goed begeleid met een doordacht ontwerp en het meedenken bij de uitvoering zodat we zo snel mogelijk konden open gaan”.

‘Eurodal dacht goed mee in de planning en uitvoering zodat we zo snel mogelijk konden openen’

Binnen de retail in het algemeen is er bij bekende merken de trend ontstaan om ‘winkels’ in te zetten die volledig kaderen rond beleving van het merk. In sommige gevallen gaat dit zelfs zo ver dat er niks meer kan gekocht worden maar alles verder online gebeurd. “Om onze positie als marktleider te versterken wilden we iets uniek creëren. Via de gewone kanalen, sportwinkels krijgen consumenten vaak niet meer het volledige verhaal. Ze hebben een beperkte keuze, weinig technische uitleg en kunnen het haast nooit uitproberen. Dat willen we hier helemaal anders doen. Je wordt hier in de allerbeste omstandigheden ondergedompeld in het merk en kan alles zelf testen en ervaren” vertelt Rik.